dinsdag 18 september 2018

Snelle 2 kilometer en podiumplaats bij Kramp Run 2018

Samen met Sven Meinen (1e) en Luca Greven (2e) op het podium

Op zaterdag 8 september was het weer zover. Varsseveld wordt weer omgetoverd tot hardlooparena voor de 8e editie van de Kramp Run. Ik had mij al vroeg voor de 2 kilometer ingeschreven en nu was het zover. Het zou mooi zijn als ik vandaag mijn persoonlijk record (7:52 van vorig jaar) kan aanscherpen. We zullen zien of ik nog een prijs kan pakken bij de jongens 10-12 jaar, maar dit wordt moeilijk gezien de concurrentie.

Om 17:00 uur worden we weggeschoten en ik heb een goede start. Ik zit al snel in een redelijk snel tempo en haal concurrenten Tim en Mats in de eerste ronde al in. Het gaat lekker en de eerste ronde kom ik door in 03:49! Ik blijf lekker doorlopen in de tweede ronde en kan een snel tempo goed volhouden. Als laatste moeten we nog een rondje om de kerk en daar staat Erwin om mij nog even aan te moedigen. Een sprintje zit er gelukkig nog in en ik haal Lieke op het laatste stuk nog in. Mijn nettotijd is 7 minuten en 35 seconden en daar ben ik uiteraard blij mee. Bij de finish wordt mij naast een medaille ook een lintje met een kaartje omgehangen en dan komt de lach op mijn gezicht. Derde jongen! en ik mag een grote beker in ontvangst nemen. Teamgenoot Sven wordt eerste. Wat een toprace!

Na mijn wedstrijd ga ik naar mijn neefjes toe die ook erg snel hebben gelopen. Allebei ruim onder de 5 minuten op de 1 kilometer en één komt zelfs op het podium. De 8e Kramp Run was weer een mooie editie, waarbei o.a. de vrijwilligers, toeschouwers en deelnemers meehielpen tot een groot sportevenement!

Op de Dames Jolinkweg (foto Hans Prinsen)

Geen opmerkingen: