maandag 27 augustus 2018

Turfveld Zomercross op Texel geslaagd

 Grote deelname van de AVA '70 atleten die op Texel waren

De laatste Turfveld Zomercross van atletiekvereniging Texel was een hele geslaagde wedstrijd. Maar liefst 50 lopers van AVA '70, die afgelopen weekend een leuk kamp hadden, stonden zondag aan de start bij de wedstrijd in Den Burg. Het was een leuke crosswedstrijd door de bossen, met heuveltjes en bospaden nabij Bospaviljoen 't Turfveld. In totaal deden 118 deelnemers mee aan de loop.

De geelhemden waren vertegenwoordigd op alle afstanden: de 1035 m (1x), de 2070 m (20x), de 4150 m (25x) en de 8300 m (4x). Ik deed mee aan de 2070 meter. Nadat we ons briefje met daarop de inschrijving om onze arm hadden bevestigd (geen startnummers bij deze wedstrijd) en alvast een vaantje hadden gepakt, begonnnen we aan de warming-up.

Om 10:30 uur vertokken de deelnemers van de twee langste afstanden en een minuut later was het de beurt aan de lopers van de kidsafstanden. Ik kon mooi voor en naast Tim Houwers lopen en als we doorkomen is Lars Meinen al gefinisht bij de 1035 meter. Daarna wordt het iets lastiger voor mij om aan te haken bij Tim en krijg ik het zwaarder. Hij loopt iets bij mij weg, een tempoversnelling die ik niet kan beantwoorden. Op het laatste lange rechte stuk wordt het gat groter en komt Ruben aan snellen. Met mijn eindsprint weet ik hem nog net voor te blijven en zo kom ik als vierde onder het finishdoek door. Nadat ik mijn inschrijfbriefje, het ''startnummer'' heb ingeleverd, loop ik naar de bekertjes water. Heerlijk dat dat er staat. Aan de ene kant tevreden, ik ben derde jongen geworden! Toch teleurgesteld dat ik Tim weer niet kon voorblijven. Mijn eindtijd is 09:02 minuten, maar dat vind ik minder belangrijk.

Na mijn gelopen race blijf ik aanmoedigen bij de langere afstand. Ook hier worden podiumplaatsen bezet. Bij 't Turfveld waren er medailles voor de snelste 3 jongens en meisjes op de 1035 meter en het snelste meisje en de snelste jongen op de 2070 meter. Vervolgens was er een verloting en kreeg iedereen van ons een nummer. AVA '70 deed enthousiast mee en kreeg o.a. een bal, een shirt en een waardebon voor een pizza in handen. Later die zondagmiddag trokken alle Avajanen met de boot en de bus naar het vaste land.

Een verslag van het hele AVA-weekend volgt nog.

Foto's: Joppe Roos en Cees Timmer.

Uitslagen

Verslag en foto's op website AV Texel

 Tim Houwers, Tijn Piest en Ruben Jansen

Op de foto met de gewonnen prijzen

Geen opmerkingen: