woensdag 16 maart 2016

Aalten 2e Track&Field Run - 09:12min. - 2km - 17e plts. J 10-15

 
Een echt crossparcours op de Atletiekbaan van AVA´70

12 maart, de dag van de Track and Field Cross. Een belangrijke dag voor mij op de agenda. De eerste 2km wordt gelopen. Als ik bij AVA'70 aankom ben ik al heel nerveus. Hoe ga ik mijn race opbouwen, ga ik niet te langzaam. Dat denk ik altijd voor een wedstrijd. Er is wel een mooi parcours opgebouwd. Ik heb een tijd onder de 10 minuten in gedachten.

Na het warmlopen maak ik nog wat foto's van de 1km. Hoe Sven Meinen als een haas vertrekt, zonder Tim Weijers. Want die doet vandaag ook mee met de 2km-afstand. Ik sta al vroeg aan de start om een goeie plek te krijgen, in de buitenbocht kan ik nog staan. Ik probeer goed van start te gaan, en daarna goed het tempo ter verdelen.

Om iets voor de starttijd gaat het muziekje van Dirk Vreman, waar je zo zenuwachtig van wordt. Ten, nine, eight, iedereen gaat klaarstaan, en dan het pistool. Hoewel de meesten al sprintend weggaan, loop ik nu op mijn tempo. Deze keer loop ik met Ryan. Er wordt flink aangemoedigd vanachter de hekken. 4 pittige rondes over boomstammen en gras. En dan is er de zandbak. Ik probeer aan de zijkanten te lopen.
Een echt crossparcours dus. 

Nog 100 meter over de baan te gaan. Alles los, voor een eerste tijd op de 2km en daar ben ik blij mee. Er wordt 09:12min. geklokt. Een mooie tijd voor deze eerste keer. De kop is eraf, maar wel ontzettend blij. Ryan eindigt 5 seconden na mij. Ik heb een fijne race in mijn nieuwe broekje gelopen. Dit is echt een crossloop waarbij iedereen vecht voor een tijd!


 Door de zandbak...

Geen opmerkingen: