woensdag 13 september 2017

Regenachtige Kramp Run 2 kilometer, groot deelnemersveld in Varsseveld

Veel atleten in actie bij de Toprun Mannen (foto Odile Verzantvoort)
  
Veel lopers stonden afgelopen zaterdag ondanks de regen klaar voor de 7e editie van de Kramp Run. Er werd een parcoursrecord bij de vrouwen gelopen en zelf liep ik een goede race.

Als we bij de start van de 2 kilometer komen te staan begint het hard te regenen. Hierdoor kijk ik een beetje uit met starten en loop daarna gewoon eigen race. Met de regen kon ik goed lopen en kom door onder de 4 minuten. Loop ik niet te snel? In de 2e ronde kom ik dichter bij 2 snelle lopers en kan daar aan optrekken. De laatste ronde om de kerk gaat erg goed en kan boven verwachting Mats en Sven met een sprintje op het eind nog net voorblijven. Mijn netto bij de finish wordt 07:52 minuten en ik kom binnen als 8e. Ik ben zelf dik tevreden met deze mooie prestatie. Onder de 8 minuten!

Na de kidsrun volgde de 5 kilometer voor bedrijven en recreanten en daarna ook de Topun voor vrouwen. Uiteindelijk eindigden na 5 rondes Floor Doornwaard (1e) en Roos Blokhuis (2e) voor de Britse Hanne Verbruggen. Een ijzersterk deelnemersveld was er bij de Toprun Heren. Frank Futselaar uit Arnhem ging er met de winst van door en zette een mooie tijd van 14 minuten en 28 seconden neer in Varsseveld. Jan-Pierre Weerts en Kim Ruell volgden daarna. Wassink werd 6e.

Foto's en uitslagen:  www.kramprunvarsseveld.nl  

De eerste ronde begin ik rustig om daarna te versnellen (foto Dick Lubbers)

 Kleinzoon en opa bij de 7e Kramp Run (foto Ronny Wormgoor)

Geen opmerkingen: