donderdag 29 september 2016

3e Hooiland Run groot succes!


Zondag 25 september gingen bijna 150 deelnemers van start bij wijkvereniging het Hooiland, voor de 3e editie van de Hooiland Run. Voor de start scheen er een lekker zonnetje, voor kijkers, maar warm voor de lopers.

Om 11:00uur gaf speaker Dirk-Jan Vreman het startsein voor de 1km jeugd. Mats Pouwels en Mik Lamers liepen samen een mooi duel. Mik Lamers probeerde de eerste plek te behouden, maar Mats Pouwels ging hem bij de finish voor bij, en bij de 1km was de winst dus voor Mats Pouwels uit Varsseveld, met een parcoursrecord. Finn Lampio werd derde.

Ik deed om 11:20uur mee aan de 2km, met 6 jongens en 8 meisjes aan de start. Ik start een beetje achteraan, en haal een aantal deelnemers in, een tijd loop ik vierde, dan derde, en dan weer vierde. Na een ronde ben ik al moe, het is erg warm. Ik eindig overduidelijk vierde, en ben heel moe. Mick Peppelinkhausen eindigt als eerste, gevolgd door AVA-lid Noah Lampio. Met weer een parcoursrecord.

Zo'n 100 lopers gaan om kwart voor 12 van start voor de 5km, en om half 1 de deelnemers van de 10 kilometer. Er is een mooi parcours uitgezet door Lichtenvoorde. AVA-deelnemer Lisa te Molder uit Zieuwent is eerste bij de 5km, en eerste vrouw. Pim Elferink eindigt in 19:28min. als eerste man. Op de 10 kilometer is Cindy Brusse uit Aalten de eerste dame, en Freddy Dekker is de eerste man.

Klik op de links voor uitslagen en foto's:



Van links naar rechts: Mats Pouwels (1e), Finn Lampio (3e), Mik Lamers (2e)

 Prijsuitreiking 2km, met Noah Lampio van AVA'70


Geen opmerkingen: