zondag 28 oktober 2018

Uitslagen & foto's van de JUMBO Halve Marathon van Doetinchem 2018

De start van de Halve Marathon

Vandaag werd de 34e editie van de JUMBO Halve Marathon van Doetinchem georganiseerd door Argo Atletiek. Het was koud met een zonnetje en er was frisse wind.

Ik deed mee aan de 2,5 kilometer voor jeugd tussen de 12 en 15 jaar. Ik merkte op de atletiekbaan van Argo dat er ook lopers van AVA '70 meededen. Mijn doel was onder de 10 minuten, maar ben niet zeker of dit wel gaat lukken. Ik kende het parcours niet, wist wel het begin en eindstuk en ik liet mij verrassen. Om 10:30 uur werden we weggeschoten. Ik begon hard, ging toen weer wat zachter en de tweede helft liep ik voor mijn gevoel nog weer harder dan het eerste deel. Ik liep bij een naamgenoot, die uiteindelijk twee plaatsen onder mij finishte.

Ik dacht tijdens het lopen dat het misschien mogelijk was om te winnen van clubgenoot Sven. Helaas begon Sven net als ik ook een eindsprint in te zetten en hij finishte slechts één tel voor mij. Toch ben ik dichtbij gekomen en ben erg tevreden. Zeker als ik thuis mijn tijd weet: 9:48 minuten! 3:55 minuten per kilometer en 15.31 kilometer per uur. Yes! Ook weer een hap van ruim 50 seconden van mijn oude persoonlijk record (Paasloop Kilder afgelopen april) af! 

In totaal finishten 607 deelnemers over de verschillende afstanden: 1 - 2,5 - 7,5 - 21,1 kilometer. Klik op onderstaande links voor de uitslagen en de foto's.



Klik hier voor de foto’s op de website van Argo Atletiek.

In het bos naast de atletiekbaan van Argo

Nummers 1, 2 en 3 van de 2,5 km: Tijmen Wisselink, Twan Meinen en Noah Lampio

 De snelste loper op de 7,5 kilometer: Mudesir Awal Aman

Geen opmerkingen: