dinsdag 17 oktober 2017

Argo-atleten pakken de winst bij herfstlopen, goede tijd op de 1,5km

3 rondes lopen in het centrum van Wehl (foto Benny Verstege)

De 2e Wim Lebbink Herfstloop werd afgelopen zondag 15 oktober georganiseerd in Wehl. De dag ervoor besluit ik ook om mee te doen. Gewoon een leuk loopje, kijken hoe hard ik kan op de 1,5km. Om voor het eindklassement mee te doen moest je beide zondag meelopen.

Al vroeg in de morgen werd er gestart met de lopers van de 10 kilometer die 2 rondes door de straten en de natuur van Wehl moesten afleggen. Om 10:15uur was het de beurt aan de deelnemers van de 5 kilometer. De atleten van Argo Atletiek (Doetinchem) haalden de meeste podiumplaatsen in het klassement. Jordy Kloet werd op de langste afstand 2x eerste. Tom van Beusekom (de Liemers) en Raymond Schuurman (Dinxperlo) maakten het podium compleet. Het podium van de 5 kilometer was voor Ruben Garretsen, Luuk Nusselder en Evan Oosterink van de Doetinchemse atletiekvereniging. De snelste vrouw op deze afstand was Ilona Hermsen uit Lengel die beide keren snelle tijden neerzette.

Om 11:00uur moesten wij starten (jeugd 9 t/m 13 jaar), 3 rondes lopen in het centrum van Wehl. Nadat ik rustig ben gestart probeer ik wel wat sneller te lopen. Ik loop veel stukjes op de stoep. Soms kan ik er niet even goed langs, maar verder gaat het erg goed. De eerste ronde gaat in 1:43 en daarna kom ik op 1 kilometer door in 3:30. Ik merk dat het een snel parcours is. Op het laatste stuk de sprint in zetten. Later zie ik 05:05 als eindtijd. Yes! Ik ben hier erg tevreden mee.

Uitslagen 2e Wim Lebbink Herfstloop

PS: er zijn prachtige foto's gemaakt bij de 2e Herfstloop.

De 2e ronde van de 1,5km (foto Siem)        Net voor de finish (foto Timo Steijntjes)

Ruben Garretsen van Argo Atletiek (foto Timo Steijntjes)

Geen opmerkingen: