vrijdag 30 juni 2017

Ruim 300 deelnemers bij GUV Zomeravondloop 2017

Deelnemers in het buitengebied van Aalten (foto Pascal Teerink)

Afgelopen dinsdag vond de GUV Zomeravondloop in Aalten plaats. 305 deelnemers finishten na een mooi parcours op de atletiekbaan van AVA'70. Dinsdag stond ik aan de start van de 2km, waar ook 30 deelnemers streden voor een mooie tijd. Voor de wedstrijd loop ik met een groepje warm en later nog met Erwin. Stukje lopen met de deelnemers van de 2km, klein stukje buitengebied. We zijn net terug als de deelnemers van de 1km weggaan. Avajaan Tim Houwers komt hier na ruim 3 rondes over de atletiekbaan net iets eerder binnen dan Duke Peppelinkhausen.

Om 19:15uur klonk het startschot voor ons. Ik kon mooi meelopen met een groepje deelnemers vooraan over de atletiekbaan. Dan omlaag in de tunnel en met kleine stapjes weer omhoog. Daarna komt de Walfortlaan. Hier loop ik over het zandweggetje en houd een mooi tempo aan. Op de terugweg loop ik bij Jonathan Bondt en Julian van Erkelens. Julian zet na de tunnel de sprint in maar ik besluit om op eigen tempo verder te lopen. Later kom ik weer dicht bij Julian en pers er nog een sprintje uit. Zo'n 80 meter voor de streep is het even doorzetten en dan finishen als veertiende in een goede tijd; 8 minuten en 15 seconden. Een nieuw record en hier ben ik ook erg tevreden mee.

Na de 2km wedstrijd maken de lopers die deelnemen aan de 5 of 10 kilometer zich klaar. Ik blijf nog even foto's maken op de atletiekbaan. Om 19:45uur wordt er gestart. Een groot aantal deelnemers vertrekt vanaf de baan naar het buitengebied om een mooie route te lopen van 5 of 10 kilometer. Lars Duistermaat en Stijn Elferink waren erg aan elkaar gewaagt, maar het is toch Elferink die de 5km won in een supertijd van 16:14. Duistermaat zat daar slechts 3 seconden achter. Linde Klein Nibbelink van AVA'70 werd de snelste vrouw en finishte in 20 minuten en 38 seconden

Wouter Vreeman werd de winnaar bij de 10 kilometer. De atleet van AV-Archeus liep de afstand in 36 minuten en 40 seconden. Freddy Dekker kwam als tweede binnen, gevolgd door Avajaan Tim te Brake die onder de 38 minuten binnenkwam. Argolid Kaily Groot Zevert werd de snelste vrouw.

Er zijn mooie tijden neergezet op de verschillende afstanden. Op dinsdag 18 juli wordt de volgende zomeravondloop georganiseerd, de Fiat Winkelhorst Walfortloop. Gan naar www.ava70.nl voor meer informatie en schrijf je in! 

Uitslagen:  
1 kilometer
2 kilometer
5 kilometer
10 kilometer

 Foto's:  
Pascal Teerink
Geert Wevers
Nathan Posthumus
Tijn Piest

 Net voor de finish (foto Pascal Teerink)

 Nog even fotograferen bij de 5 kilometer (foto Nathan Posthumus)

 De winnaar van de 5 kilometer, Stijn Elferink (foto Nathan Posthumus)

Geen opmerkingen: