dinsdag 8 september 2015

Column: Tijn's ''puntjes'' op de i - deel 3

12 september, ja! het staat in mijn agenda, hoor!

 Phoe, Phoe hoorde ik mezelf vanochtend al zeggen. Dat wordt nog wel wat......
Zaterdag 12 september. Sinds maart wist ik het al. Ik doe toch zeker wel mee met KrampRun in eigen dorp. Maar hoe wist ik begin september dan dat dan de Finale AC-wedstrijd is. Het is de club, ja. Ik wil er aan meedoen, 'k doe het. En dan....

Ik zie net pas vanmorgen het chronoloog. Na, leuke onderdelen; duur, 60m, verspringen, AV-Wijchen, Team 08, Poul B, estafette, 11:00uur.  En dan ben ik diep in m'n hoofd al aan het rekenen. Ik zie het, zweet. Een droge keel. Wat doe ik nu. 10 voor 3 is de duur 6 minuten. Dat vind ik ook leuk om te doen. Als je berekent, ik kan nog net weg. Hoef de prijsuitreking niet te halen, medaille halen ze wel op. Maar als je dan kijkt dat je nog wel even je teamgenoten gedag wilt zeggen en voor 16:00uur in Varsseveld te zijn. Dan heb ik/jij het (bijna, echt bijna) mis.

Mama zegt, komt wel goed. En wil het allebei graag meemaken. Sta al ingeschreven en doe ook wel mee, maar als je ziet. KrampRun; is mijn laatste jaar 1km, volle bak, ga voor goeie tijd, dus goed vooraan staan. Startnummer vrijdag/zaterdag ophalen en thuis even omkleden. Nichtje doet nog mee, oom. Papa, mama 5km en Siem 1km. Leuk! Maar 'k wil ook natuurlijk wel kijken bij de TopRun, mooi. Gert-Jan Wassink, Demkes, Lisa te Molder. Ja, ik zie nog wel wat bekende van afgelopen wedstrijdjes van Ava'70.

Goed, ik doe toch mee. Ben om 16:00uur (misschien net iets later, krap) in Varsseveld en wil goeie startplek hebben. Een mooi parcours voor de 1km en blijf zeker kijken. In Varsseveld ken ik de meeste wel en langs de kant klappen. Maar toch blijf ik thuis deze periode vast nog 2x in de week rennen en blijf zenuwachtig. Zal vlak voor de start wel mee vallen, alleen nu... startschot.... dat is natuurlijk ook wel leuk, hoef me geen zorgen te maken, maar ik blijf maar bruisen in mijn hoofd.......

Zowiezo is de septemberkalender vol. Dinsdag erna GUV ZomeravondRun in Aalten, dan Appelloop, Lighthouse Run, misschien, en HooilandRun? Hopelijk, maar ik doe zo veel. Moet ook rust nemen, maar blijf gefocust op hardlopen en wedstrijden!

(199e artikel... morgen 200e?)

                             

Geen opmerkingen: